Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u antwoorden op veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij, mail ons dan, wij beantwoorden uw vraag graag en goed!

  • Kan ik mijn bestelling retourneren?

    Kan ik mijn bestelling retourneren?

    Kan ik mijn bestelling retourneren?

     

    Aankopen via webshop

    Een beperkt aantal producten die aangeschaft zijn via de webshop van de Parketloods (www.parketloods.nl) kunnen geretourneerd worden binnen de zichttermijn (wettelijke herroepingstermijn) van 14 dagen.

    Let op! Veel van onze producten zijn uitgezonderd van het wettelijk herroepingsrecht en kunnen niet geretourneerd worden.

    Productcategorieën die niet geretourneerd kunnen worden:

    • vloeren;
    • vloeibare producten, zoals lijm, olie, onderhoudproducten en zepen.

    Ook alle producten die gebruikt en/of beschadigd zijn, kunnen niet geretourneerd worden.

    We adviseren u daarom met klem om contact met ons op te nemen wanneer u twijfelt over welke producten u nodig heeft, voordat u een bestelling plaatst. U bent natuurlijk ook altijd welkom in onze showroom of we adviseren u graag in een persoonlijk adviesgesprek in een videobel-gesprek.

    U leest op de pagina Retour waarom bovengenoemde producten niet geretourneerd kunnen worden.

     

    Aankopen via showroom

    Aankopen die zijn gedaan in of na een bezoek aan de showroom van Parketloods kunnen niet worden geretourneerd. In die gevallen heeft u de producten kunnen zien voordat u ze afnam en is er geen sprake van koop op afstand.

     

  • Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

    Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

    Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

    Een groot aantal van onze producten zijn uitgesloten van het wettelijke herroepingsrecht en kunnen daarom niet geretourneerd worden. U leest op de pagina Retour om welke producten het gaat.

     

    Voor producten die wel geretourneerd kunnen worden werkt het als volgt:
     

    Aanmelden retourzending

    U kunt uw retourzending aanmelden door Parketloods een e-mail te sturen via info@parketloods.nl waarin in ieder geval het volgende wordt vermeld:

    • uw naam, adres en woonplaats;
    • omschrijving bestelde producten;
    • besteldatum en ontvangstdatum.

    Wij nemen vervolgens contact met u op om te overleggen over de manier waarop en het moment waarop de producten worden teruggestuurd.

     

    Terugsturen retourzending

    De kosten van terugsturen zijn voor uw eigen rekening en u bent zelf verantwoordelijk voor de producten tijdens het transport terug naar een van de showrooms van de Parketloods. De producten dienen voordat de termijn van 14 dagen is afgelopen, teruggestuurd te zijn. Het risico en de bewijslast voor het tijdig retourneren van de producten liggen bij u. Wij adviseren u daarom om het verzendbewijs bij verzending met een pakketdienst of transporteur goed te bewaren. 

    U mag de producten natuurlijk ook terugbrengen in onze showroom.

    De Parketloods accepteert alleen retourzendingen die onbeschadigd zijn en in de originele verpakking zitten. We vragen u zorgvuldig met de producten om te gaan en de verpakking alleen te openen en als dat nodig is om vast te stellen wat de kenmerken zijn van de door u bestelde producten.

     

    Terugbetaling

    Zodra wij producten op tijd en in goede staat retour hebben ontvangen, betalen we binnen 10 werkdagen het gehele bij de geretourneerde producten behorende aankoopbedrag aan u terug. De door u betaalde verzendkosten worden volledig terugbetaald, wanneer u de volledige bestelling hebt geretourneerd. Wanneer u een gedeelte van de bestelling terugstuurt, wordt alleen het aankoopbedrag (en niet de verzendkosten) van de bestelde producten aan u terugbetaald. Wanneer u voor een duurdere verzendmethode heeft gekozen dan de standaardlevering, dan betaalt de Parketloods alleen de kosten voor de standaardlevering terug.

    De Parketloods gebruikt voor terugbetaling dezelfde betaalmethode die u bij uw betaling heeft gebruikt, tenzij nadrukkelijk (schriftelijk) anders is afgesproken.

    Op de pagina Retour leest u alles over het retourneren, annuleren of wijzigen van uw bestelling.

  • Wat zijn de verzendkosten bij de Parketloods?

    Wat zijn de verzendkosten bij de Parketloods?

    Wat zijn de verzendkosten bij de Parketloods

      
      
      

    De verzendkosten zijn afhankelijk van wat u besteld en hoe dit vervoerd kan en/of moet worden.
     

    Onze vloeren worden netjes verpakt en in bundels op een pallet verzonden. Onze transporteur bezorgt uw nieuwe vloer per vrachtwagen en levert standaard op de stoep (begane grond). U dient zelf zorg te dragen voor enkele sterke vrouwen en/of mannen die de vloer naar binnen sjouwen (of u kiest voor de Binnenbreng Service, zie hierna).
     

    Wij kunnen de vloer ook bij u binnenbrengen. Omdat er voor deze dienst naast de chauffeur nog een extra persoon nodig is, zijn hier meerkosten aan verbonden (levering inclusief Binnenbreng Service).
     

    Mail ons of kom langs in de showroom voor de actuele verzend- en bezorgkosten.

    Hier kunt u alles lezen over verzending en verzendkosten.

  • Wat is de levertijd bij de Parketloods?

    Wat is de levertijd bij de Parketloods?

    Wat is de levertijd bij de Parketloods?

    Kleine pakketjes worden zo snel als kan verzonden, mits alle producten op voorraad zijn. 

    Voor vloeren gelden verschillende levertijden. Bij elke vloer is aangegeven wat de levertijd is. U kunt met ons uiteraard ook een latere leverdatum afspreken.

    Hier kunt u alles lezen over verzending en levertijden.

  • Wat is het minimum orderbedrag bij de Parketloods?

    Wat is het minimum orderbedrag bij de Parketloods?

    Wat is het minimum orderbedrag bij de Parketloods?

    Wij hanteren geen minimum orderbedrag. Wanneer u een vloer wilt bestellen, dan geldt hier wel een minimaal oppervlak van 15 m2 voor.

  • Wat doe ik als ik mijn bestelling niet ontvang?

    Wat doe ik als ik mijn bestelling niet ontvang?

    Wat doe ik als ik mijn bestelling niet ontvang?

    Kleine pakketten worden verzonden met de reguliere post of de pakketdienst van PostNL. In de aflevering daarvan kan soms wat vertraging zitten. Neemt u contact met ons op wanneer u uw pakket na 3 werkdagen nog niet heeft ontvangen.

     

    Grote pakketten worden bezorgd door onze transporteurs. We hebben nog nooit meegemaakt dat een vloer op de met u afgesproken datum niet door onze transporteur bezorgd is, maar het kan natuurlijk gebeuren dat de vrachtwagen met uw vloer erin in een file terechtkomt. Uw vloer zal dan nog steeds op de afgesproken dag bezorgd worden, maar wellicht iets later dan gepland. Alleen in heel uitzonderlijke situaties, zoals extreme weeromstandigheden, kan het voorkomen dat de transporteur het niet verantwoord vindt om de weg op te gaan. U wordt daar dan direct door ons over geïnformeerd.

     

    Uiteraard kunt u altijd contact met ons opnemen als de levering van uw bestelling onverhoopt niet naar wens verloopt.

     

  • Welke betaalmogelijkheden heeft de Parketloods?

    Welke betaalmogelijkheden heeft de Parketloods?

    Welke betaalmogelijkheden heeft de Parketloods?

    Aankopen via webshop

    Alle aankopen via www.parketloods.nl kunnen met IDeal betaald worden of via bankoverschrijving.

     

    Aankopen via showroom

    Wanneer u uw nieuwe vloer en eventuele bijbehorende producten besteld na een bezoek aan onze showroom, dan krijgt u van ons een factuur toegestuurd die u eenvoudig per bankoverschrijving kunt betalen.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Aankopen via webshop

    Heeft u een vloer besteld in de webshop van de Parketloods (www.parketloods.nl)? Deze kan alleen kosteloos geannuleerd worden wanneer de vloer nog niet in productie is genomen. Neemt u hiervoor contact met ons op. Wanneer de vloer eenmaal in productie is genomen, wordt bij annulering minimaal 25% van het aankoopbedrag als annuleringskosten in rekening gebracht. De hoogte van de annuleringskosten zijn afhankelijk van de door u bestelde vloer. Zo zullen de annuleringskosten bij maatwerk vloeren vaak hoger liggen, doordat we deze maatwerk vloer vaak niet meer kunnen verkopen. Mocht u onverhoopt uw vloer toch willen annuleren, neemt u dan contact met ons op.

     

    Wanneer u andere producten heeft besteld kan uw bestelling kosteloos geannuleerd worden zolang de bestelling nog niet klaar staat voor levering door het transportbedrijf en/of de pakketdienst. Staat uw bestelling al klaar voor transport bij de transporteur of pakketdienst, dan is annulering soms mogelijk, maar daar zijn dan kosten aan verbonden. Deze kosten zijn dan vaak lager dan de kosten voor retourzending, waardoor wij onze uiterste best zullen doen om te proberen de bestelling alsnog te annuleren. Wij zullen u dan over deze kosten informeren.

     

    Aankopen via showroom

    Een bestelling gedaan in of via de showroom van de Parketloods kan niet kosteloos geannuleerd worden. Bij een annulering wordt er minimaal 25% van het aankoopbedrag als annuleringskosten in rekening gebracht. De hoogte van de annuleringskosten zijn afhankelijk van de door u bestelde vloer. Zo zullen de annuleringskosten bij maatwerk vloeren vaak hoger liggen, doordat we deze maatwerk vloer vaak niet meer kunnen verkopen. Mocht u onverhoopt uw vloer toch willen annuleren, neemt u dan contact met ons op.

  • Welke garantie biedt de Parketloods?

    Welke garantie biedt de Parketloods?

    Welke garantie biedt de Parketloods?

    Op al uw aankopen bij de Parketloods hebt u garantie: wettelijke garantie en fabrieksgarantie. In bepaalde gevallen vervalt de garantie. Bijvoorbeeld wanneer de vloer niet op de juiste manier wordt opgeslagen, gelegd en/of onderhouden. Op de pagina Garantie leest u hier alles over en vindt u een aantal belangrijke aanwijzingen en aandachtspunten voor het opslaan, leggen en onderhouden van de vloer opgesomd. Lees deze aanwijzingen én de garantievoorwaarden in onze algemene voorwaarden aandachtig door voordat u de vloer gaat leggen.

  • Kan ik kleurstalen krijgen van vloeren?

    Kan ik kleurstalen krijgen van vloeren?

    Kan ik kleurstalen krijgen van vloeren?

    Ja, het is mogelijk kleurstalen te krijgen van bijna alle vloeren. We sturen u maximaal drie kleurstalen toe. Op de pagina Kleurstalen kunt u alle vloerkleuren bekijken en de vloeren aanklikken waarvan u een kleurstaal wilt ontvangen.

  • Biedt de Parketloods ook een legservice?

    Biedt de Parketloods ook een legservice?

    Biedt de Parketloods ook een legservice?

    Ja, Parketloods biedt een legservice. Wanneer u uw nieuwe vloer niet zelf wilt leggen, dan kunnen wij u in contact brengen met een professionele vloerenlegger. De Parketloods heeft geen eigen vloerenleggers in dienst, maar wij beschikken over een groot netwerk van zelfstandige vloerenleggers. Alle leggers uit ons netwerk hebben zich in de loop der jaren bewezen als ervaren vloerenleggers en wij verwijzen onze klanten dan ook met veel plezier en vol vertrouwen aan hen door.

     

    Op de pagina Legservice leest u alles over de legservice van de Parketloods.

Heeft u niet het antwoord gevonden dat u zoekt?
Neem dan contact met ons op via 020 - 261 3907 of mail naar info@parketloods.nl. Het is ook mogelijk om via onderstaand contactformulier uw vraag stellen.

Stel uw vraag nu

Praktische info

ReviewsParketloods icon

Wat zeggen onze klanten

Vriendelijke service, goed advies en kundige experts die meedenken in het hele proces. Wij zijn super tevreden met onze prachtige houten vloer, die tevens snel gelegd kon worden.

Marianne Kraai

Hierom ga je naar een winkel. Hele vriendelijke vakmensen. Goed advies en niet opdringerig. Voor de volgende vloer kom ik zeker terug.

Jonas Roukema

Wat een fantastische service! Ik belde met een heel specifiek probleem en werd meteen geholpen! Voor mijn volgende parket probleem kom ik zeker terug!

Christoph Rosenmoller

Uiterst tevreden over Parketloods. De service is erg goed, er wordt ruim de tijd voor je genomen en je kunt rekenen op een eerlijk advies waar je echt wat aan hebt. De vloeren zijn erg mooi en de kwaliteit is top. We raden Parketloods aan iedereen aan!

Sjoerd Koster

Ontzettend tevreden! Zeer goed geïnformeerd en daardoor de perfecte vloer gekozen. De vloer is gelegd door drie top leggers, echt vakmanschap. Het is werkelijk prachtig geworden en ik kan Parketloods dan ook absoluut aanraden! Bedankt John en Jai!

Nienke van Eck

Kom naar een van onze showrooms in Amsterdam of Rhenen (Veenendaal)!

U bent van hart welkom om uw nieuwe houten, PVC of laminaat vloer te komen uitzoeken in een van onze showrooms in Amsterdam en Rhenen (Veenendaal).

Een afspraak maken is niet nodig, maar is (vooral op zaterdag) wel handig als u zeker wilt zijn dat u direct geholpen wordt. Maak eenvoudig een afspraak in onze afsprakenplanner!

Maak nu een afspraak

Onze openingstijden:
Amsterdam
Dinsdag t/m vrijdag: 10:00 - 17:00 uur
Zaterdag: 9:00 - 16:00 uur

Rhenen (Veenendaal)
Donderdag en vrijdag: 10:00 - 17:00 uur
Zaterdag: 10:00 - 16:00 uur

Hebt u op korte termijn een vloer nodig?
In onze showroom in Amsterdam hebben we verschillende vloeren op voorraad om af te halen. Wilt u in Rhenen een voorraadvloer afhalen? Bel dan even, dan zorgen we dat dat wat u zoekt aanwezig is! Of mail ons eerst op info@parketloods.nl.

Tot ziens in onze showroom!

Bekijk uw nieuwe vloer in onze showroom!
In Amsterdam en Rhenen (Veenendaal), lees meer.